Då vi numera lever i ett lite annorlunda samhälle än tidigare och har behövt anpassa oss till en hel del nya regler och restriktioner ändrades även många av rutinerna inom företagsvärlden. Många rutiner ändrades för att anställda och kunder ska kunna känna sig speciella samt uppskattade av företaget under dessa tråkiga pandemi tider.
Att göra det lilla extra kan vara nyckeln till framgång för ert företag. En bra lösning har visat sig vara att investera i företagspresenter såsom till exempel olika profilprodukter som samtidigt marknadsför själva företaget. Man slår två flugor i en smäll så att säga.
Vad är då en företagspresent?
Då det råder en pandemi världen över så valde många företag i Europa att till exempel inte genomföra evenemang såsom den årliga “Julfesten” då möjligheterna helt enkelt inte funnits. Detta ledde till att försäljningen av företagspresenter ökade radikalt då många företag investerade just i detta. En företagspresent kan i stort sett vara vad som helst som då på ett eller annat sätt kan designas med företagets egna logga. Det kan vara en “goodiebag” med blandade profilprodukter såsom pennor med tryck och ett matchande anteckningsblock eller en almanacka och dylikt. Det kan även vara produkter som är funktionella samt kan förknippas med företagets image och nich. Variationerna är många då allt beror på vad företaget vill uppnå samt framföra med sina gåvor. En del företag väljer till och med att individualisera efter kund samt person. Många väljer att skicka ut korgar i olika former och innehåll med olika blandade profilprodukter som till exempel mat och dryck beroende på tillfället. En del företag valde till och med att ge sina anställda företagspresenter i form av till exempel mat presentkort som då visat sig vara oerhört uppskattade då den rådande pandemin tog hårt på oss alla.
Vad blir resultatet av företagspresenter?
Självklart så visade sig detta fungerar eftersom företagets anställda blev glada och nöjda på arbetsplatsen vilket i sin tur projekterade den positiva energin på kunderna. Det blev till och med lite lättare för den anställde att på så vis bygga ett lite djupare långtids samarbete med sina kunder. Glada nöjda kunder brukar vara den perfekta marknadsföringen för ens företag. “People Talk” sägs det.
För visst är det så att vi alla någon gång vill känna oss både uppskattade och speciella för prestationerna på arbetsplatsen medans det samtidigt även kan vara oerhört uppskattat att höras samt synas av sin arbetsgivare. Just det där lilla extra kan vara den avgörande faktorn för en lyckad business.